Доброго дня!
Для того, щоб зайти на сторінку "КРАЇНА МРІЙ "
1. Перейдіть за посиланням;
2. Ведіть код доступу учнів ;
3. Будуть цифри 00010 їх витріть і введіть номер відео з календарного планування (нижче). Вибирайте тему по предметах і насолджуйтесь переглядом.
Щось незрозуміло дзвоніть.
Входящие
|
x
|
|
||||
|
Вітаємо!
Для доступу до дидактичного мультимедійного контенту на період карантину
Код доступу для учнів Код доступу для вчителя
1650038303860360 1730829311852650
У вкладенні до листа є файл з календарним плануванням. Де вказані відео та
їх коди для пошуку в базі.
Коди для пошуку вставляйте в поле «Введіть номер матеріалу»
З0996800900
Видавництво "КРАЇНА
МРІЙ"
Видавництво "КМ МЕДІА"
Календарне планування 2 клас
для дистанційного навчання на травень
Українська мова (4 години на тиждень)
№ уроку
|
Тема уроку
|
№ відео
|
Назва відео
|
105
|
Узагальнення знань, умінь, навичок, пов'язаних із вивченими типами
текстів.
|
к2181
|
Вправа «Упорядкуй речення»
|
106
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів.
|
к2182
|
Вправа «Упорядкуй речення»
|
107
|
Урок розвитку зв'язного мовлення
|
к2183
|
Тест для аудіювання «Київ»
|
108
|
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. (Я - чемна
людина, тому що...)
|
к2184
|
Робота з текстом «Чарівні слова»
|
109
|
Навчаюся створювати висловлювання на відому тему. (Хочеш мати
друга - будь ним сам)
|
к2185
|
Казка «Урок дружби»
|
110
|
Навчаюся складати розповідь за серією малюнків. Навчальний діалог.
|
к2186
к2187
|
Вправа «Доповни діалог. Вживання слів ввічливості»
Складання розповіді за серією малюнків про дітей
|
111
|
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти.
|
к2188
|
Вправа «Упорядкуй речення»
|
112
|
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти
|
к2189
|
Вправа «Упорядкуй речення»
|
113
|
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти
|
к2190
|
Вправа «Упорядкуй речення»
|
114
|
Списування рукописного тексту
|
к2191
|
Робота з
текстом «Ластівка»
|
115
|
Списування рукописного тексту
|
к2192
|
Робота з текстом «Джмелі»
|
116
|
Урок розвитку зв'язного мовлення
|
к2193
|
Текст для аудіювання «Калина»
|
117
|
Навчаюся перевіряти і вдосконалювати тексти
|
к2098
|
Вправа «Упорядкуй речення»
|
118
|
Складаємо діалог
|
к2195
|
Робота з текстом «Тепле літечко»
|
119
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Текст»
|
к2196
|
Робота з текстом «Соняшниковий цвіт»
|
120
|
Урок розвитку зв'язного мовлення
|
к2197
|
Текст для аудіювання «Райдуга»
|
121
|
Повторення вивченого за рік
|
к2198
к2199
к2200
|
Вправа «Звуко-буквений аналіз слів»
Вправа «Добір протилежних за значенням слів»
Вправа «Добір прикметників до іменників»
|
122
|
Повторення вивченого за рік
|
к2201
к2202
к2203
|
Вправа «Утворення словосполучень із прикметниками»
Вправа «Добір слова до звукової схеми»
Вправа «Утворіть речення»
|
123
|
Резервний урок. Повторення
|
к2204
к2205
к2206
|
Гра «Впізнай слова»
Гра «Алфавіт»
Гра «Поділ слів на склади»
|
Читання (3 години на тиждень)
107
|
Довкола
стільки є краси!
Краса навколо нас.
|
к2207
|
Робота з текстом «Голосні дзвіночки»
|
108
|
Будь природі другом!
|
к2208
|
Оповідання В. Сухомлинського «Соромно перед соловейком»
|
109
|
За добро платять добром.
|
к2209
|
Оповідання «Добрий вчинок»
|
110
|
Чудернацькі хмари.
|
к2210
|
Робота з текстом «Бджоли»
|
111
|
Робота з дитячою книжкою.
|
к2211
|
Казка про квіти нашого краю
|
112
|
Де вигадка в казці, а де - правда?
|
к2212
|
Робота з текстом «Веселка»
|
113
|
Де вигадка в казці, а де - правда?
|
к2213
|
Робота з текстом «Красива ромашка»
|
114
|
Науково-популярна література для дітей.
Досліджуємо, які є енциклопедії для дітей. Підготовка повідомлення на основі
прочитаної статті енциклопедії.
|
к2214
|
Роль книги в житті людини
|
115
|
Науково-пізнавальний твір.
|
к2215
|
Робота з текстом «Шпак»
|
116
|
Незвичайний коник.
|
к2216
|
Казка про лелеку
|
117
|
Щоб усі були щасливі!
|
к2217
|
Робота з текстом «Бузок»
|
118
|
Робота з дитячою книжкою.
|
к2218
|
Василь
Сухомлинський. Оповідання «Здрастуйте»
|
119
|
Робота з дитячою книжкою.
|
к2219
к2220
|
Казка
Казка «Моя матуся – найкрасивіша»
|
120
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Довкола стільки є
краси!».
|
к2221
|
Складання казки за серією малюнків про їжачка
|
121
|
Підсумковий урок за рік.
|
к2222
|
Робота з текстом «Мальви»
|
Математика (4 години на тиждень)
129
|
Застовування таблиці множення та ділення числа 3.
|
к2223
к2224
|
Вправа. Множення на 2; 3.
Вправа. Ділення на 2; 3 та дії додавання чи віднімання.
|
130
|
Обчислення значень виразів. Розв'язування задач
|
к2225
к2226
|
Вправа. Множення на 2; 3 та додавання чи віднімання.
Вправа. Ділення на 2; 3 та дії додавання чи віднімання.
|
131
|
Застовування таблиці множення та ділення числа 4
|
к2227
к2228
|
Задача. Знаходження добутку
Задача. Зменшення в кілька разів
|
132
|
Застовування таблиці множення та ділення числа 5
|
к2229
к2230
|
Задача. Зменшення у кілька разів
Задача. Збільшення у кілька разів
|
133
|
Застовування таблиці множення та ділення числа 6
|
к2231
к2232
|
Задача. Збільшення в кілька разів
Складена задача-анімація. Множення та ділення
|
134
|
Застовування таблиці множення та ділення числа 7
|
к2233
к2234
|
Задача.Збільшення в кілька разів
Задача. Ділення на частини
|
135
|
Перевіряємо множення і ділення
|
к2235
к2236
|
Задача. Знаходження добутку
Задача. Знаходження частки
|
136
|
Досліджуємо таблиці множення і ділення числа 8
|
к2237
к2238
|
Задача. Знаходження добутку
Задача. Знаходження частки
|
137
|
Досліджуємо таблиці множення і ділення числа 9
|
к2239
к2240
|
Задача. Ділення на частини
Задача. Знаходження добутку
|
138
|
Обчислення значень виразів. Розв'язування задач
|
к2241
к2242
|
Задача. Знаходження добутку
Задача. Знаходження добутку
|
139
|
Повторюємо вивчене
|
к2243
к2244
|
Задача. Знаходження добутку
Задача. Знаходження частки
|
140
|
Підсумок за рік.
|
к2246
|
Складена задача-анімація. Множення та ділення
|
Мистецтво (2 години на тиждень)
61
|
Казка у ляльковому театрі. Порівняння музичних образів за темпом, ладом, характером.
|
к2060
к2247
|
Театр ляльок
Історія
виникнення театру ляльок
|
62
|
Казка у ляльковому театрі. Види ляльок.
|
к2248
к2249
|
Види ляльок у
ляльковому театрі
Майстер-клас. Витинанка «Весна прийшла»
|
63
|
Вишивка. Спів по нотах
звукоряду. Сприймання: Ф. Шопен «Вальс».
|
к2250
|
Сприймання: Ф. Шопен «Вальс»
|
64
|
Вишивка. Види
орнаментів. Створення та презентація орнаменту.
|
к2251
|
Орнамент
|
65
|
Відпочинок на природі. Сприймання: гімн України.
|
к2252
|
Звучить гімн
України
|
66
|
Відпочинок на природі. Взаємодоповнюючі кольори.
|
к2253
|
Майстер-клас
«Ліпимо суницю»
|
67
|
Назустріч літу. Музичні та ритмічні композиції. Мідні духові інструменти.
|
к2157
|
Слухання музики.
Й. Штраус «На прекрасному блакитному Дунаї»
|
68
|
Назустріч літу. Настрій у пейзажі.
|
к2255
|
Майстер-клас
«Малюємо чарівного метелика»
|
69
|
Підсумковий урок.
Нас зустрічає літо. Узагальнення і систематизація знань за рік.
|
к2256
к2257
|
Гра «Впізнай
музичний інструмент» (сопілка)
Гра «Впізнай
музичний інструмент» (баян)
|
70
|
Підсумковий урок.
Нас зустрічає літо. Узагальнення і систематизація знань за рік.
|
к2258
|
Майстер-клас «Малюємо літній пейзаж» (за допомогою виделок)
|
Я досліджую світ (4 години на тиждень)
121
|
Усе, що
пов'язано з усім Піклуємося
про власне життя. Налагодження контактів з іншими.
|
к2259
к2260
|
Важливі якості людини. Ввічливість Здоровий спосіб життя
|
122
|
Природа України
|
к2261
|
Природа України
|
123 124
|
Людина – частина природи
|
к2262
к2263
|
Дослідження довкілля Бережімо
первоцвіти!
|
125
|
Літні явища в
природі. Ознаки літа в
неживій природі
|
к2265
|
Ознаки літа
|
126
|
Рослини влітку
|
к2266
|
Рослини влітку
|
127
|
Тварини влітку
|
к2267 к2268 к2269
|
Життя свійських тварин улітку Вправи «Впізнай
тварину. Лісові звірі»
|
128
|
Конструювання найпростіших виробів
|
к2270
|
Об’ємна аплікація «Парасолька»
|
129
|
Люби і бережи
природу. Природа і людина
|
к2271
|
Різноманітність природи. Жителі Землі
|
130
|
Червона книга України
|
к2272
|
Червона книга України
|
131
|
День вишиванки
|
к2273
|
Свято вишиванки
|
132
|
Конструювання найпростіших виробів
|
к2274
|
Об’ємна аплікація з паперу «Квітка з метеликом»
|
133
|
Відпочинок
улітку. Літні державні свята
|
к2275
к2276
|
День Незалежності України День
Конституції України
|
134
|
Мрії про літо. Безпечна поведінка на відпочинку
|
к2277
к2278
|
Подорожуємо Україною. Карпати Правила поведінки в лісі
|
135
|
У природі все взаємопов'язане
|
к2279
|
Дослідження довкілля
|
136
|
Повторення вивченого за рік
|
к2280
к2281
к2282
|
Бджілка
Як спілкуються між собою бджоли Вправа «Впізнай тварину.
Птахи»
|
137
|
к2283
к2284
|
Соняшник
Гра «Юні дослідники»
|
|
138
|
к2286
|
Гра «Юні дослідники»
|
|
139
|
к2287
к2288
|
Вправа «Зберіть слово. Віночок» Вправа «Символи України»
|
|
140
|
к2289
к2290
|
Вправа «Зберіть слово. Віночок» Вправа «Символи України»
|
Календарне планування 2 клас
для дистанційного навчання
УКРАЇНСЬКА МОВА (4 години на
тиждень)
№ уроку
|
Тема уроку
|
№ відео
|
77
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних
речень
|
к2012
|
78
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію спонукальних
речень
|
к2013
|
79
|
Навчаюся складати розповідні, питальні і спонукальні
речення
|
к2014
к2015
|
80
|
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень
|
к2016
|
81
|
Урок розвитку мовлення. Навчаюся
складати розповідь на основі спостережень
|
к2017
|
82
|
Навчаюся складати різні за інтонацією речення
|
к2018
|
83
|
Навчаюся поширювати речення словами за поданими
питаннями
|
к2017
|
84
|
Навчаюся складати речення за малюнком
|
к2020
|
85
|
Навчаюся складати речення за малюнком
|
к2021
|
86
|
Закріплення знань учнів про іменники, прикметники,
дієслова, числівники і службові слова
|
к2022
к2023
к2024
|
87
|
Урок контролю навчальних досягнень учнів
|
к2025
к2026
к2027
|
88
|
Урок розвитку мовлення
|
к2028
к2029
|
ЧИТАННЯ (3 години на тиждень)
86
|
Котики вербові – весняне диво природи.
|
к2001
|
87
|
Тарас Григорович Шевченко – народний поет і художник. Тарас Шевченко «Встала
весна…».
|
к2002
|
88
|
Свято Пасхи недалечко.
|
к2003
|
89
|
Узагальнення за розділом «Зустрічаймо весноньку!»
|
к2004
|
90
|
Добре тому жити, хто вміє дружити.
|
к2005
к2006
|
91
|
Робота з дитячою книжкою. Скринька казок зарубіжних письменників.
|
к2007
|
92
|
Найдорожче – чесність.
|
к2008
|
93
|
Добре ім’я краще багатства.
|
к2009
к2010
|
94
|
Цікаві історії, пригоди.
|
к2011
|
МИСТЕЦТВО (2 години на тиждень)
47.
|
У подорож із друзями. Музичні
імпровізації. Ударні інструменти.
|
к2055
|
48.
|
У подорож із друзями. Унікальні
художні техніки. Ліплення з пластичних матеріалів.
|
к2056
к2057
|
49.
|
Підсумковий урок. Узагальнення
і систематизація вивчених знань. Завжди разом.
|
к2058
|
50.
|
Підсумковий урок. Узагальнення
і систематизація вивчених знань.
|
к2059
к2060
к2061
|
51.
|
Веселі музики. Розваги з друзями. Музичні імпровізації. Гра «Підбери сюжет до мелодії».
|
к2062
|
52.
|
Веселі музики. Ритм.
Майстер-клас «Малюємо натюрморт».
|
к2063
|
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ (4 години на
тиждень)
93
|
Як затримати мікроби
Карантин
Водойми рідного краю
|
к2064
к2065
к2066
к2067
|
94
|
Кольорові сторінки природи: весна
|
к2068
к2069
|
95
|
Рослини та тварини навесні
|
к2070
к2071
к2072
|
96
|
||
97
|
Форми земної поверхні. Уява подорож картою
|
к2073
к2074
к2075
|
98
|
Гірські породи
|
к2076
к2077
к2078
|
99
|
Форми земної поверхні. Ґрунт
|
к2079
|
100
|
Святковий календар весни
|
к2080
|
101
|
Державні символи України
|
к2081
к2082
к2083
|
102
|
Мої громадянські права та обов'язки як члена суспільства
|
к2084
к2085
|
103
|
Славетні українці
|
к2086
к2087
|
104
|
Об’ємна
аплікація «Мак пам’яті»
|
к2088
|
МАТЕМАТИКА (4 години на
тиждень)
101-102
|
Узагалюнюючі заняття. Математичні задачі та дослідження
(множення та ділення на 2, 3, 4, 5).
|
к2030
к2031
к2032
к2033
|
103
|
Величини.
Довжина.
Одиниці вимірювання довжини.
|
к2034
к2035
к2036
|
104
|
Математичні задачі та дослідження
|
к2037
к2038
к2039
|
105
|
Маса. Одиниці вимірювання маси
|
к2040
к2041
|
106
|
Математичні задачі та дослідження
|
к2042
к2043
|
107
|
Місткість. Одиниці вимірювання місткості
|
к2044
к2045
|
108
|
Математичні задачі та дослідження
|
к2046
|
109
|
Вартість. Одиниці вимірювання вартості
|
к2047
к2048
|
110
|
Математичні задачі та дослідження
|
к2049
к2050
|
111
|
Час. Одиниці вимірювання часу
|
к2051
к2052
|
112
|
Математичні задачі та дослідження
|
к2053
к2054
|
Часто батьки чудово розуміють, наскільки важливим є читання вголос маленьким дітям. Більшість матусь і татусів знають, що це допомагає немовлятам, малюкам та дошкільнятам розвивати вміння говорити, розпізнавати літери й слова і, звісно ж, читати самостійно, готуватися до дитячого садка, школи тощо. Проте далеко не всі усвідомлюють, що насправді читати вголос дітям корисно та потрібно навіть тоді, коли вони вже навчилися робити це самостійно. Адже, як показують дослідження, читання вголос дітям старшим (і значно старшим), аніж 5 років покращує їхнє вміння читати та слухати, а також сприяє успіхам у навчанні. Крім того, це справді весело.
…далеко не всі усвідомлюють, що насправді читати вголос дітям корисно та потрібно навіть тоді, коли вони вже навчилися робити це самостійно.
Так, згідно зі звітом «Дитяче та сімейне читання 2016» — національного американського опитування дітей віком 6-17 років та їхніх батьків про ставлення щодо книг та читання, яке проводить найбільше у світі видавництво «Scholastic» — 59% батьків читають уголос дітям від 0 до 5 років, лише 38% читають своїм 5-8-річним дітям, а дітям віком від 9 до 11 років продовжують читати незначні 17%. Водночас більшість дітей віком від 6 до 11 років (і більшість батьків) повідомляють, що насолоджуються читанням вголос. Усі люблять гарні історії, байдуже, у якому вони форматі — паперової книжки, електронної книги, аудіокниги чи подкасту.
Та якщо сама лише любов до слухання історій вас не переконує продовжити читати своїм уже майже дорослим дітям, пропонуємо 10 додаткових причин, які сформулювала журналістка й письменниця Рейган МакМагон, а опублікувало видання Common Sense Media.
Читання вголос формує словниковий запас. Під час сторітаймів діти дізнаються (і вчаться розпізнавати та вимовляти) значно більше нових слів, ніж під час звичайного спілкування.
Це покращує розуміння текстів. Коли діти залучені до історії, вони значно глибше її розуміють, адже, читаючи вголос, ви можете перевірити, чи усвідомлює дитина, що відбувається, запитати, що, на її думку, трапиться далі, що вона думає про персонажів тощо.
Позитивні враження та теплі спогади про почуті від когось, кого любиш, історії можуть прищепити любов до читання на все життя. Лауреат Американської літературної премії ПЕН/Фолкнер Том Корагессан Бойл під час виступу на Книжковому фестивалі у Лос-Анджелесі в 2017 році розповів, що навчився читати не в школі, а під час читання вголос разом із мамою — і коли він читає щось зараз, він усе ще чує її голос у голові.
Це дає дітям зразок для наслідування. Діти навчаються спостерігаючи та наслідуючи. Читання вголос дозволяє їм почути, як звучить мова. Ви також можете показати, як аналізувати історію, як з’ясовувати значення слів, використовуючи підказки контексту тощо.
Це покращує вміння слухати. Читання вголос виховує розуміння багатства мови й допомагає дітям навчитися сприймати інформацію на слух.
Це спосіб відкрити класику. Діти можуть бути налякані складною мовою Шекспіра або старомодним стилем Джейн Остін у школі, але в затишній домашній атмосфері ви можете оживити текст, відтворюючи голоси різних персонажів та заповнюючи прогалини в історії.
Це допомагає обговорювати складні проблеми. Діти можуть не сприймати ваші повчальні лекції про те, як варто та як не варто поводитися у різних ситуаціях. А читання історій про героїв, які борються із серйозними проблемами та наслідками своїх вчинків, або зіштовхуються з цькуванням, расизмом, релігійними чи етнічними упередженнями, гендерною дискримінацією тощо, є хорошим способом говорити про складні та актуальні для дітей питання.
Це можливість дослідити жанрове розмаїття. Читання вголос дозволяє батькам познайомити дітей з різними типами книг і розповідей, допомогти їм зрозуміти, які саме їм подобаються найбільше. Крім того, читання книжок різних жанрів розвиває різні види знання. Спробуйте поезію, сатиру, манга й автобіографії.
Це своєрідний портал до інтересів ваших дітей. Читання книжок, які подобаються вашим дітям (науково-фантастичних, фантастичних, містики, трилерів, графічних романів, норвезької міфології — чого завгодно!), дозволяє вам ділитися й спілкуватися з ними на рівних.
Це пробуджує цікавість і спрагу до навчання. Пізнавальна література також гарно читається вголос. Існує чимало дитячих нон-фікшн видань, що є не менш захопливим за художні книжки. А разом із дітьми старшого віку та підлітками можна спробувати читати вголос книжки чи статті журналістів про актуальні світові проблеми і події.
П'ять важливих причин
читати книги дітям
За результатами нещодавно проведеного опитування третина батьків щовечора читають своїм дітям книги. Більше половини опитаних заявили, що їхні діти проводять більшу частину часу не з книгами, а з відеоіграми і телевізором. Був також і тривожний відсоток сімей, у будинку яких взагалі відсутні книги.
Читання вашим дітям не просто приємна річ, це дуже важливо для їхнього розвитку. Вони будуть краще підготовлені до школи й надалі швидше зможуть засвоювати навчальну програму, а також досягати хороших успіхів у довгостроковій перспективі. Окрім того, щоденний ритуал читання, особливо перед сном, допомагає емоційному зростанню і може бути корисним і для вас, як для батьків. І ось чому.
1. Спокійний вечірній ритуал допомагає дітям перейти до сну. Після звичайної денної метушні, наповненої телевізійними шоу та відео- й комп'ютерними іграми, які розохочують дитину, просто посидіти і послухати розповідь протягом 10-15 хвилин допомагає їй вгамуватися. Зосереджуючи свою увагу на заспокійливій діяльності, сповільнюється активність мозку дитини і водночас розслаблюється її тіло. Батьки часто теж зауважують, що ця звичка має таку ж заспокійливу дію і на них самих. Час, проведений за читанням, відділяє активну частину дня від нічного відпочинку і допомагає вашій дитині зробити плавний перехід до сну.
2. Розглядання книги поки її хтось читає, допомагає дітям сформувати готовність до читання. Подумати тільки, дитина охоплює поглядом усе, що є в книзі ще перш, аніж навчиться азам читання. Вона вивчає, на що схожі літери і слова, складені з груп цих літер. Вона бачить, що сторінки читаються зліва направо і зверху донизу - базові речі, але ніхто не усвідомлює їх, тому що все відбувається автоматично! Все це повинно бути вивчено дитиною, перш ніж можна буде спробувати приступити до читання. Крім того, читання допомагає дитині вивчити нові слова і деякі відмінності між усним та письмовим мовленням.
3. Читання допомагає розвивати уяву дитини. Коли дитина дивиться телевізор, історії, які там показують, даються їй у готовому вигляді. Вона просто бачить їх і приймає без необхідності задіяти свій мозок. При читанні книги або коли для неї читається книга батьками, дитина змушена докласти власних зусиль. Вона повинна уявити в голові картинку щодо того, що відбувається, створюючи у свідомості своє враження і свій внутрішній досвід. Діти, які люблять, коли їм читають книги, та отримують задоволення, розглядаючи книги самостійно, активно використовують (тренують) свій розум і пам'ять, щоб розповісти собі самим захоплюючу історію.
4. Читання допомагає дітям дізнатися про їхній світ. Дитячі книжки, особливо книжки з картинками, часто посилюють знайомі події зі світу дитини: як лягати спати, ходити до школи, звички гігієни і харчування та багато іншого. Бачачи персонажів у книзі, які приймають ванну, чистять зуби, і бажають своїм іграшкам добраніч, дитина отримує додатковий контекст для свого власного розпорядку дня. Будуть також і книги, які навчать її тим речам, з якими вона ще не стикалася у своєму житті, наприклад, таким як відвідування нової школи, зоопарку або музею, або подорож на літаку.
5. Спільне читання з дітьми зміцнює ваш зв'язок із ними. Читання перед сном слугує тою мирною, спокійною подією, яка приємно підсумовує сьогоднішній день - день, який завершується поруч із улюбленими мамою і татом. Якщо книга породжує питання у дитини, вона може поставити їх. Прочитана історія здатна надати можливість поговорити з дитиною про те, що хвилює вас, як батьків. У підсумку, це створює емоційний зв'язок і можливість у кінці дня отримати батьківську ласку і теплі обійми
Читання вашим дітям не просто приємна річ, це дуже важливо для їхнього розвитку. Вони будуть краще підготовлені до школи й надалі швидше зможуть засвоювати навчальну програму, а також досягати хороших успіхів у довгостроковій перспективі. Окрім того, щоденний ритуал читання, особливо перед сном, допомагає емоційному зростанню і може бути корисним і для вас, як для батьків. І ось чому.
1. Спокійний вечірній ритуал допомагає дітям перейти до сну. Після звичайної денної метушні, наповненої телевізійними шоу та відео- й комп'ютерними іграми, які розохочують дитину, просто посидіти і послухати розповідь протягом 10-15 хвилин допомагає їй вгамуватися. Зосереджуючи свою увагу на заспокійливій діяльності, сповільнюється активність мозку дитини і водночас розслаблюється її тіло. Батьки часто теж зауважують, що ця звичка має таку ж заспокійливу дію і на них самих. Час, проведений за читанням, відділяє активну частину дня від нічного відпочинку і допомагає вашій дитині зробити плавний перехід до сну.
2. Розглядання книги поки її хтось читає, допомагає дітям сформувати готовність до читання. Подумати тільки, дитина охоплює поглядом усе, що є в книзі ще перш, аніж навчиться азам читання. Вона вивчає, на що схожі літери і слова, складені з груп цих літер. Вона бачить, що сторінки читаються зліва направо і зверху донизу - базові речі, але ніхто не усвідомлює їх, тому що все відбувається автоматично! Все це повинно бути вивчено дитиною, перш ніж можна буде спробувати приступити до читання. Крім того, читання допомагає дитині вивчити нові слова і деякі відмінності між усним та письмовим мовленням.
3. Читання допомагає розвивати уяву дитини. Коли дитина дивиться телевізор, історії, які там показують, даються їй у готовому вигляді. Вона просто бачить їх і приймає без необхідності задіяти свій мозок. При читанні книги або коли для неї читається книга батьками, дитина змушена докласти власних зусиль. Вона повинна уявити в голові картинку щодо того, що відбувається, створюючи у свідомості своє враження і свій внутрішній досвід. Діти, які люблять, коли їм читають книги, та отримують задоволення, розглядаючи книги самостійно, активно використовують (тренують) свій розум і пам'ять, щоб розповісти собі самим захоплюючу історію.
4. Читання допомагає дітям дізнатися про їхній світ. Дитячі книжки, особливо книжки з картинками, часто посилюють знайомі події зі світу дитини: як лягати спати, ходити до школи, звички гігієни і харчування та багато іншого. Бачачи персонажів у книзі, які приймають ванну, чистять зуби, і бажають своїм іграшкам добраніч, дитина отримує додатковий контекст для свого власного розпорядку дня. Будуть також і книги, які навчать її тим речам, з якими вона ще не стикалася у своєму житті, наприклад, таким як відвідування нової школи, зоопарку або музею, або подорож на літаку.
5. Спільне читання з дітьми зміцнює ваш зв'язок із ними. Читання перед сном слугує тою мирною, спокійною подією, яка приємно підсумовує сьогоднішній день - день, який завершується поруч із улюбленими мамою і татом. Якщо книга породжує питання у дитини, вона може поставити їх. Прочитана історія здатна надати можливість поговорити з дитиною про те, що хвилює вас, як батьків. У підсумку, це створює емоційний зв'язок і можливість у кінці дня отримати батьківську ласку і теплі обійми
Як допомогти дитині виконати
домашнє завдання
Допомагати дитині з виконанням домашньої роботи зовсім не означає робити замість неї! У даній статті пропонуються десять порад, як батьки можуть найкращим чином допомогти своїй дитині виконати домашнє завдання так, щоб вона ефективно навчалась, отримувала користь зі своїх завдань і приносила зі школи добрі оцінки.
Забезпечте дитині сприятливі умови та надайте необхідні матеріали
Важливо забезпечити дитині спокійний, добре освітлений простір подалі від відволікаючих чинників, а також надати всі необхідні навчальні матеріали – папір, зошити, маркери, ручки й олівці, словники, зручний письмовий стіл і т. п. – усе, що тільки потрібно для того, щоб дитині було зручно й вона могла ефективно виконувати свою домашню роботу. Відразу після школи попросіть дитину переглянути всі завдання й визначити, які підручники та матеріали необхідні для їх виконання. Усі ми раніше, як очманілі, в останній момент мчали в магазин по транспортир, кольоровий папір або повертались у школу по забутий підручник – і нічого смішного в цьому не було! Нехай же в дитини все необхідне буде під рукою.
Визначте персональний простір для кожної дитини
Навіть якщо ваші діти дуже слухняні (як же вам пощастило), вони, імовірно, відволікають один одного під час занять. Спробуйте знайти для кожної дитини своє окреме робоче місце або розплануйте час так, щоб діти спокійного виконували домашні завдання у спеціально відведених місцях. Якщо одна дитина закінчить свою домашню роботу раніше, займіть її читанням або попросіть посидіти спокійно, доки вся сім'я не буде готова до спільного проведення часу у вітальні.
Продумайте розклад
Створіть раціональний графік, який передбачає адекватне співвідношення часу на навчання та дозвілля дитини. Більшість дітей найбільш продуктивні на початку вечора, за деякий час до сну, іншим, перш ніж сісти за підручники, потрібна невелика перерва на ігри, обід чи вечерю або принаймні перекус. Найголовніше – це встановити певний режим, який буде індивідуально підходити вашій дитині та враховувати всі її потреби.
Зробіть час виконання домашніх завдань вільним від високих технологій
Обмежте час для телевізора, мобільного телефону, планшета й ноутбука. Якщо вашій дитині не потрібен комп'ютер для виконання домашнього завдання або телефон для консультацій з однокласниками (порада: переконайтеся, що це дійсно необхідно!), нехай вона здасть вам усі свої високотехнологічні пристрої на час виконання домашньої роботи. Таке правило, звісно, складно встановити й застосувати, особливо у відношенні до технічно одержимих дітей у віці від десяти до тринадцяти років і підлітків, але чим краще дитина зосередиться, тим швидше виконає домашню роботу і зможе повернутись до своєї сторінки в соціальних мережах.
Будьте готові стати довідником
Завжди будьте готові відповісти на будь-які запитання про домашнє завдання. Спробуйте вирішити одну-дві задачі разом з дитиною, а потім перевірте, чи зможе вона вирішити наступну задачу самостійно. Давайте дивитися правді в очі: у вас як у батька (у мами) дуже багато важливих справ – вечеря на плиті, кілометровий список нагальних завдань і, можливо, ще один жвавий малюк на додачу. Однак не забувайте нагадувати своєму школяру (і собі самим), що школа й навчання понад усе, і ви завжди готові відповісти на будь-які запитання або перевірити домашню роботу дитини.
Не впадайте у крайнощі з бажанням допомогти
Ігнорування прохань дитини про допомогу з домашнім завданням – це одна крайність, а виконання роботи замість неї – інша, обидві вони повинні бути справжнім табу. Уникайте простого надання відповідей. Замість цього ставте запитання, які дозволять дитині розділити складну задачу на кілька невеликих, послідовних і простих етапів. Ви не зможете складати за дитину іспити, тому виконання замість неї складних шкільних проектів і рішення математичних задач ніяк не допоможуть їй у довгостроковій перспективі.
Користуйтесь не тільки шкільним щоденником
З першого дня навчання у школі дайте дитині блокнот для записування завдань, який, крім офіційного щоденника, буде додатковим засобом фіксації заданого. Ви також можете придумати просту відомість виконання домашніх завдань або якусь іншу форму звітності. Що б ви не вибрали, переконайтеся, що ваша дитина записує свої завдання на папері, це допоможе їй нічого не пропустити. Як тільки вона впорається з домашньою роботою, порівняйте виконаний обсяг зі щоденником, щоби переконатися, що все зроблено.
Підтримуйте зв'язок з учителем і школою
Дізнайтеся, чи є в учителя вашої дитини сайт або сторінка в соціальних мережах, на якій він (вона) перераховує домашні завдання і, можливо, пише якісь рекомендації стосовно їх виконання; чи передбачена у школі допомога при виконанні домашніх завдань («ГПД», наприклад), репетиторство або можливість додаткових занять, які можуть бути корисними, якщо дитина матиме труднощі з виконанням домашньої роботи. Під час батьківських зборів або в будь-який інший момент протягом навчального року діліться своєю стурбованістю кількістю або складністю призначених домашніх завдань. Неодмінно повідомляйте вчителю, якщо у вашої дитини систематично виникають якісь труднощі або вона не у змозі самостійно зробити більшу частину домашньої роботи.
Робіть роботу над помилками
Переглядайте закінчені й оцінені завдання дитини. Не сваріть її за погані оцінки або зроблені помилки. Обговоріть ці помилки, щоби переконатися, що ваша дитина зрозуміла матеріал. Неправильні відповіді завжди дають можливість учитись, до того ж ці складні питання можуть зустрітись на іспиті. Тому варто допомогти дитині зрозуміти правильні відповіді, доки матеріал ще свіжий у пам'яті.
Підтримуйте здорові звички
Багато дітей відчувають нестачу сну, який украй необхідний їх організму, що розвивається, проводячи в ліжку значно менше 8,5 години. Якщо ваша дитина дрімає над завданням з літератури, спробуйте змістити час відходу до сну на одну годину раніше протягом одного тижня й перевірте, наскільки це виявиться ефективним. Якщо графік вашої дитини щільно розписаний різними заняттями як по днях, так і вечорами, починаючи від спортивних гуртків і музичної школи до волонтерської діяльності або навіть роботи по кілька годин на день, може, прийшов час переосмислити їх доцільність. Дітям необхідний час, щоб розслабитись у кінці дня. Крім того, переконайте дитину в необхідності здорового харчування та регулярних фізичних вправ для гостроти розуму й запобігання хворобам.
Забезпечте дитині сприятливі умови та надайте необхідні матеріали
Важливо забезпечити дитині спокійний, добре освітлений простір подалі від відволікаючих чинників, а також надати всі необхідні навчальні матеріали – папір, зошити, маркери, ручки й олівці, словники, зручний письмовий стіл і т. п. – усе, що тільки потрібно для того, щоб дитині було зручно й вона могла ефективно виконувати свою домашню роботу. Відразу після школи попросіть дитину переглянути всі завдання й визначити, які підручники та матеріали необхідні для їх виконання. Усі ми раніше, як очманілі, в останній момент мчали в магазин по транспортир, кольоровий папір або повертались у школу по забутий підручник – і нічого смішного в цьому не було! Нехай же в дитини все необхідне буде під рукою.
Визначте персональний простір для кожної дитини
Навіть якщо ваші діти дуже слухняні (як же вам пощастило), вони, імовірно, відволікають один одного під час занять. Спробуйте знайти для кожної дитини своє окреме робоче місце або розплануйте час так, щоб діти спокійного виконували домашні завдання у спеціально відведених місцях. Якщо одна дитина закінчить свою домашню роботу раніше, займіть її читанням або попросіть посидіти спокійно, доки вся сім'я не буде готова до спільного проведення часу у вітальні.
Продумайте розклад
Створіть раціональний графік, який передбачає адекватне співвідношення часу на навчання та дозвілля дитини. Більшість дітей найбільш продуктивні на початку вечора, за деякий час до сну, іншим, перш ніж сісти за підручники, потрібна невелика перерва на ігри, обід чи вечерю або принаймні перекус. Найголовніше – це встановити певний режим, який буде індивідуально підходити вашій дитині та враховувати всі її потреби.
Зробіть час виконання домашніх завдань вільним від високих технологій
Обмежте час для телевізора, мобільного телефону, планшета й ноутбука. Якщо вашій дитині не потрібен комп'ютер для виконання домашнього завдання або телефон для консультацій з однокласниками (порада: переконайтеся, що це дійсно необхідно!), нехай вона здасть вам усі свої високотехнологічні пристрої на час виконання домашньої роботи. Таке правило, звісно, складно встановити й застосувати, особливо у відношенні до технічно одержимих дітей у віці від десяти до тринадцяти років і підлітків, але чим краще дитина зосередиться, тим швидше виконає домашню роботу і зможе повернутись до своєї сторінки в соціальних мережах.
Будьте готові стати довідником
Завжди будьте готові відповісти на будь-які запитання про домашнє завдання. Спробуйте вирішити одну-дві задачі разом з дитиною, а потім перевірте, чи зможе вона вирішити наступну задачу самостійно. Давайте дивитися правді в очі: у вас як у батька (у мами) дуже багато важливих справ – вечеря на плиті, кілометровий список нагальних завдань і, можливо, ще один жвавий малюк на додачу. Однак не забувайте нагадувати своєму школяру (і собі самим), що школа й навчання понад усе, і ви завжди готові відповісти на будь-які запитання або перевірити домашню роботу дитини.
Не впадайте у крайнощі з бажанням допомогти
Ігнорування прохань дитини про допомогу з домашнім завданням – це одна крайність, а виконання роботи замість неї – інша, обидві вони повинні бути справжнім табу. Уникайте простого надання відповідей. Замість цього ставте запитання, які дозволять дитині розділити складну задачу на кілька невеликих, послідовних і простих етапів. Ви не зможете складати за дитину іспити, тому виконання замість неї складних шкільних проектів і рішення математичних задач ніяк не допоможуть їй у довгостроковій перспективі.
Користуйтесь не тільки шкільним щоденником
З першого дня навчання у школі дайте дитині блокнот для записування завдань, який, крім офіційного щоденника, буде додатковим засобом фіксації заданого. Ви також можете придумати просту відомість виконання домашніх завдань або якусь іншу форму звітності. Що б ви не вибрали, переконайтеся, що ваша дитина записує свої завдання на папері, це допоможе їй нічого не пропустити. Як тільки вона впорається з домашньою роботою, порівняйте виконаний обсяг зі щоденником, щоби переконатися, що все зроблено.
Підтримуйте зв'язок з учителем і школою
Дізнайтеся, чи є в учителя вашої дитини сайт або сторінка в соціальних мережах, на якій він (вона) перераховує домашні завдання і, можливо, пише якісь рекомендації стосовно їх виконання; чи передбачена у школі допомога при виконанні домашніх завдань («ГПД», наприклад), репетиторство або можливість додаткових занять, які можуть бути корисними, якщо дитина матиме труднощі з виконанням домашньої роботи. Під час батьківських зборів або в будь-який інший момент протягом навчального року діліться своєю стурбованістю кількістю або складністю призначених домашніх завдань. Неодмінно повідомляйте вчителю, якщо у вашої дитини систематично виникають якісь труднощі або вона не у змозі самостійно зробити більшу частину домашньої роботи.
Робіть роботу над помилками
Переглядайте закінчені й оцінені завдання дитини. Не сваріть її за погані оцінки або зроблені помилки. Обговоріть ці помилки, щоби переконатися, що ваша дитина зрозуміла матеріал. Неправильні відповіді завжди дають можливість учитись, до того ж ці складні питання можуть зустрітись на іспиті. Тому варто допомогти дитині зрозуміти правильні відповіді, доки матеріал ще свіжий у пам'яті.
Підтримуйте здорові звички
Багато дітей відчувають нестачу сну, який украй необхідний їх організму, що розвивається, проводячи в ліжку значно менше 8,5 години. Якщо ваша дитина дрімає над завданням з літератури, спробуйте змістити час відходу до сну на одну годину раніше протягом одного тижня й перевірте, наскільки це виявиться ефективним. Якщо графік вашої дитини щільно розписаний різними заняттями як по днях, так і вечорами, починаючи від спортивних гуртків і музичної школи до волонтерської діяльності або навіть роботи по кілька годин на день, може, прийшов час переосмислити їх доцільність. Дітям необхідний час, щоб розслабитись у кінці дня. Крім того, переконайте дитину в необхідності здорового харчування та регулярних фізичних вправ для гостроти розуму й запобігання хворобам.
Пам'ятка батькам
Шановні батьки! Пам’ятайте, що ва ша сім’я — найперша та найважливіша ланка виховання, оскільки саме в ній закладаються духовне ядро особистості, основи її моралі, народжуються та поглиблюються любов до батьків, сім’ї, роду, народу, до всього живого, повага до рідної мови, історії, культури. Взірцем гуманних якостей повинні бути насамперед ви самі, характер взаємин у вашій сім’ї.
Отже:
• Шануйте один одного, будьте чуйними, уникайте сварок та образ.
• Показуйте дітям приклад доброзичливого ставлення до інших членів сім’ї, сусідів, співробітників, а також до незнайомих людей, які потребують допомоги. Пам’ятайте: діти копіюють дії дорослих і насамперед батьків!
• Стежте, щоб ваші слова не розходилися з вашими справами. Молодший підліток дуже спостережливий і допитливий, і навіть невеличка фальшива нотка в сімейному оркестрі може спровокувати недовіру вашої дитини. Батькові слід узгоджувати свої дії стосовно дитини з діями її матері, матері — з діями батька. Пригадаймо народну мудрість: «Якщо батько каже «так», а мати — «сяк» — росте дитина, як будяк!».
• Будьте моральним зразком для своєї дитини. Ваші син або дочка — уже підлітки, і їм властиве критичне ставлення до ваших якостей. Тому не тупцюйте на місці, «зростайте» разом з вашими дітьми, щоб вони відчували гордість за батьків, бажання бути схожими на вас. Успіх виховання залежить від мудрого поєднання любові до дитини з вимогливістю до неї.
• Шануйте дитину, її гідність і почуття. Умійте поставити себе на її місце, цікавтесь її успіхами та невдачами. Пам’ятайте: тільки повагою до юної особистості можемо навчити її шанувати інших.
• Вправляйтеся зі своїми дітьми в гуманних учинках. Організовуйте їхнє життя так, щоб вони на ділі могли піклуватися про тих, хто цього потребує (молодший брат або сестра, старенькі бабуся або дідусь, хворі в сім’ї) та допомагати старшим (вірний розподіл домашніх обов’язків), щоб вони були готові допомогти своїм друзям, щоб завжди були чемними.
• Пам’ятайте, що, виховуючи дітей, ви виконуєте не тільки батьківський, а і громадянський обов’язок.
Школа — ваш вірний союзник і помічник. Звертайтесь до педагогів, вони завжди відгукнуться на ваші прохання й допоможуть у вихованні дитини.
60 важливих фраз, які повинна почути кожна дитина
Іноді ми просто не знаємо, як висловити дитині свою любов, що сказати, крім «чудово» і «молодець». А говорити про це дуже важливо. Батьківські слова, як чарівні талісмани, залишаться з дитиною на довгі роки і будуть захищати, надихати і підтримувати все життя.
Подаємо список найважливіших, на думку дитячих психологів, фраз, які допоможуть виразити безмежну любов до вашої дитини.
Любов і гордість
Я тебе люблю.
Я пишаюся тобою.
Я такий радий, що ти в мене є.
Мені так подобається бути твоєю мамою / твоїм татом.
Ти дуже важливий для мене.
Я вірю в тебе.
Без тебе наша сім'я була б зовсім іншою.
Ти — моя найбільша цінність.
Ти робиш мене щасливим.
Коли я бачу, що ти щасливий, я щасливий теж.
Бути твоєю мамою / твоїм татом — моя улюблена робота.
Бачити, як ти ростеш, — найкраще в моєму житті.
Я ніколи не перестану тебе любити.
Ти все що мені потрібно.
Ти наповнив моє серце любов'ю.
Я пишаюся тобою.
Я такий радий, що ти в мене є.
Мені так подобається бути твоєю мамою / твоїм татом.
Ти дуже важливий для мене.
Я вірю в тебе.
Без тебе наша сім'я була б зовсім іншою.
Ти — моя найбільша цінність.
Ти робиш мене щасливим.
Коли я бачу, що ти щасливий, я щасливий теж.
Бути твоєю мамою / твоїм татом — моя улюблена робота.
Бачити, як ти ростеш, — найкраще в моєму житті.
Я ніколи не перестану тебе любити.
Ти все що мені потрібно.
Ти наповнив моє серце любов'ю.
Схвалення
Я приймаю тебе таким, який ти є.
Тобі не потрібно бути ідеальним, ти і без того хороший.
Я тебе розумію.
Я тебе прощаю.
Мені подобається дивитися на світ твоїми очима.
Спасибі тобі за те, що ти саме такий.
Тобі не потрібно бути ідеальним, ти і без того хороший.
Я тебе розумію.
Я тебе прощаю.
Мені подобається дивитися на світ твоїми очима.
Спасибі тобі за те, що ти саме такий.
Підтримка
Ти цього вартий.
Не бійся бути собою.
Всі роблять помилки.
Так, і я теж.
Ти можеш завтра спробувати ще раз.
Ніхто не досконалий.
Ти не можеш подобатися всім без винятку, і це абсолютно нормально.
Не бійся бути собою.
Всі роблять помилки.
Так, і я теж.
Ти можеш завтра спробувати ще раз.
Ніхто не досконалий.
Ти не можеш подобатися всім без винятку, і це абсолютно нормально.
Важливість думки дитини
Я тебе слухаю.
Мені важливо твоя думка.
Ти можеш сказати «ні».
Ти можеш сказати «так».
Ти тоді був зовсім правий.
Давай зробимо по-твоєму.
Я тебе розумію.
Так, я з тобою погоджуюсь.
Мені важливо твоя думка.
Ти можеш сказати «ні».
Ти можеш сказати «так».
Ти тоді був зовсім правий.
Давай зробимо по-твоєму.
Я тебе розумію.
Так, я з тобою погоджуюсь.
Довіра
Я тобі вірю.
Я тобі довіряю.
Я поважаю твій вибір і підтримую тебе.
Я тобі довіряю.
Я поважаю твій вибір і підтримую тебе.
Оцінка зусиль
Я знаю, що ти старався з усіх сил.
Ти мені так добре допомагаєш!
Я дуже ціную твою допомогу.
Ти мені так добре допомагаєш!
Я дуже ціную твою допомогу.
Визнання достоїнств
Ти такий винахідливий / артистичний.
У тебе завжди чудові ідеї.
Бути цікавим — це дуже добре.
Ти так цікаво розповідаєш!
Твоя картина / розповідь / пісня просто чудова.
Я тобою захоплююсь.
Це чудове питання!
Твоїм друзям з тобою пощастило.
З тобою я щодня вчуся новому.
Ти робиш мене краще.
Ти хороший хлопчик / дівчинка.
Ти відмінно виглядаєш сьогодні.
Ти вчинив дуже хоробро.
Ти в цьому розбираєшся краще мене!
Відмінно сказано!
Ти гарний і зовні, і зсередини.
У тебе завжди чудові ідеї.
Бути цікавим — це дуже добре.
Ти так цікаво розповідаєш!
Твоя картина / розповідь / пісня просто чудова.
Я тобою захоплююсь.
Це чудове питання!
Твоїм друзям з тобою пощастило.
З тобою я щодня вчуся новому.
Ти робиш мене краще.
Ти хороший хлопчик / дівчинка.
Ти відмінно виглядаєш сьогодні.
Ти вчинив дуже хоробро.
Ти в цьому розбираєшся краще мене!
Відмінно сказано!
Ти гарний і зовні, і зсередини.
Вам добре разом
З тобою завжди весело!
Так чудово, що у нас з тобою весь день попереду.
Розповідай швидше, не терпиться все почути!
Так чудово, що у нас з тобою весь день попереду.
Розповідай швидше, не терпиться все почути!
Шановні батьки, поміркуйте над тим, що нам казали, коли ми були дітьми…
Не біжи; йди поволі; швидко; їж усе; мий руки; чисть зуби; мовчи; говори; перепроси; привітайся; ходи сюди; відчепись від мене; йди бавитися; не перешкоджай; не біжи; вважай, бо впадеш; тим гірше для тебе; ти не вмієш; ти замалий; я сам зроблю; ти вже великий; йди спати; вставай, вже пізно; я маю роботу; бався сам; одягнися; не стій на сонці; йди на сонце; не розмовляй з повним ротом…
І чиніть з власними дітьми те, що ми хотіли б почути від своїх батьків…
Люблю тебе; ти гарний; я щасливий, що тебе маю; поговоримо про тебе; як почуваєшся? боїшся? чому не хочеш? ти дуже милий; приємний; розкажи, що ти відчував; ти – щасливий? мені приємно, коли ти посміхаєшся; плач, якщо хочеш; кажи те, що хочеш; чому страждаєш? що тобі не подобається? кажи те, що хочеш; довіряю тобі; мені приємно з тобою; хочу розмовляти з тобою; мені приємно слухати тебе; ти мені подобаєшся такий, який ти є; гарно бути разом; скажи, якщо я помилився…
Навколо тебе є багато людей, що чекають на слова, які хотіли почути ще в дитинстві.
Абетка дисципліни
Сподіваємось, що наведені далі поради (які стосуються не тільки батьків, але й усіх, хто займається вихованням дітей) допоможуть дорослим налагодити добрі та відверті взаємини з дітьми, сприятимуть правильному вихованню і навчанню дітей у школі та вдома.
Демонструйте гарний приклад.
Поводьтеся так, щоб Ваші слова та справи не суперечили одне одному в очах дитини.
Чітко окресліть межі дозволеного.
Узгодьте із членами родини та педагогами єдину лінію поведінки — щоб не сперечатися в присутності дитини. Потім поясніть дитині суть обмежень.
Будьте наполегливими.
Визначивши межі дозволеного, суворо дотримуйте всіх установлених Вами правил без винятку.
Тон, яким повідомляєте вимогу або заборону, повинен бути дружнім
Наказовий тон у жодному разі заборонений. Будь-яка заборона для дитини є важкою, а якщо вона вимовляється дратівливим або владним тоном, то стає важкою удвічі. На запитання: «Чому не можна?» не слід відповідати: «Тому, що я так сказала», «Не можна, та й годі». Необхідно коротко пояснити: «Уже пізно», «Це небезпечно» та ін. Якщо дитина знову запитує: «Чому?», то не тому, що не зрозуміла, а тому, що їй важко перебороти своє бажання порушити заборону.
Зауваження краще висловлювати в безособовій формі.
Наприклад: «Сірниками не граються» замість: «Не чіпай сірники!»; «Цукерки їдять після вечері» замість: «Зараз же поклади цукерку на місце!»
Проводьте «уроки дисципліни» у формі гри.
Така ситуація сприяє перетворенню нудного повчання на цікаве заняття.
Обмежень, вимог і заборон не повинно бути багато й вони повинні бути гнучкими.
Якщо дитина не може впоратися з вимогами, пом’якшіть їх і обов’язково обговоріть.
«Фізичне усунення».
Якщо улюблений порцеляновий сервіз (або цінний наочний посібник) постійно під загрозою бути розтрощеним, простіше прибрати його з очей дитини.
Засуджуйте не дитину, а її вчинки.
Краще сказати: «Не люблю, коли ти розбиваєш чашки з дорогого сервізу», ніж: «Ти такий незграбний!»
Повторення і ще раз повторення!
Навіть найкмітливіша дитина відразу не запам’ятає всі обмеження та вказівки. Головне — не лінуватися і частіше пояснювати суть установлених правил поведінки.
Діти мають коротку пам’ять.
Робіть зауваження відразу після провини дитини, в іншому разі вона не зрозуміє або не запам’ятає уроку.
Не читайте довгих нотацій. Одне коротке зауваження є більш ефективним.
Пояснюйте дитині мотиви Вашої поведінки, якщо вона не розуміє, чого ВИ під неї хочете і чому.
Якщо доводиться карати дитину, то позбавляючи її чогось гарного, ніж роблячи їй погано. Інакше кажучи, краще карати від «плюса» до «нуля», ніж від «нуля» до «мінуса»; причому під «нулем» мається на увазі нейтральний, рівний тон ваших взаємин. «Плюс» означає традиційні свята, маленькі задоволення, які створюють зону радості та відбуваються обов’язково, якщо дитина не зробила нічого поганого. Обмеження виховання вимогами, зауваженнями та «мінусовими» покараннями загрожує втратою контакту з дитиною: у цьому разі домогтися дисципліни буде значно складніше.
Залучайте дитину до прийняття рішень. Радійте за неї, цікав¬теся її думкою, запропонуйте на вибір два шляхи розв’язання складної ситуації та разом обговоріть кращий варіант. Попереджайте конфліктні ситуації. Краще попередити конфлікт, ніж потім розв’язувати проблему.
Будьте поблажливими до непосидючих дітей: батьківські вимоги не повинні суперечити фізіологічним потребам дитини.
Через певні особливості м’язового розвитку дітям важко довго перебувати в статичному положенні.
Біганина, стрибки, інші рухливі дії — прояви природних і дуже важливих для розвитку дитини потреб у русі й пізнанні, їм значно більше, ніж дорослим, необхідно рухатися, випробовувати свої сили, досліджувати предмети. Краще за все спряму¬вати їхню активність на безпечні розваги.
Якщо Ви звертаєте увагу на неї тільки тоді, коли коли вона вередує, б’ється або кусається, не сподівайтеся на ефективність результатів від спонтанних виховних виливів.
Демонструйте гарний приклад.
Поводьтеся так, щоб Ваші слова та справи не суперечили одне одному в очах дитини.
Чітко окресліть межі дозволеного.
Узгодьте із членами родини та педагогами єдину лінію поведінки — щоб не сперечатися в присутності дитини. Потім поясніть дитині суть обмежень.
Будьте наполегливими.
Визначивши межі дозволеного, суворо дотримуйте всіх установлених Вами правил без винятку.
Тон, яким повідомляєте вимогу або заборону, повинен бути дружнім
Наказовий тон у жодному разі заборонений. Будь-яка заборона для дитини є важкою, а якщо вона вимовляється дратівливим або владним тоном, то стає важкою удвічі. На запитання: «Чому не можна?» не слід відповідати: «Тому, що я так сказала», «Не можна, та й годі». Необхідно коротко пояснити: «Уже пізно», «Це небезпечно» та ін. Якщо дитина знову запитує: «Чому?», то не тому, що не зрозуміла, а тому, що їй важко перебороти своє бажання порушити заборону.
Зауваження краще висловлювати в безособовій формі.
Наприклад: «Сірниками не граються» замість: «Не чіпай сірники!»; «Цукерки їдять після вечері» замість: «Зараз же поклади цукерку на місце!»
Проводьте «уроки дисципліни» у формі гри.
Така ситуація сприяє перетворенню нудного повчання на цікаве заняття.
Обмежень, вимог і заборон не повинно бути багато й вони повинні бути гнучкими.
Якщо дитина не може впоратися з вимогами, пом’якшіть їх і обов’язково обговоріть.
«Фізичне усунення».
Якщо улюблений порцеляновий сервіз (або цінний наочний посібник) постійно під загрозою бути розтрощеним, простіше прибрати його з очей дитини.
Засуджуйте не дитину, а її вчинки.
Краще сказати: «Не люблю, коли ти розбиваєш чашки з дорогого сервізу», ніж: «Ти такий незграбний!»
Повторення і ще раз повторення!
Навіть найкмітливіша дитина відразу не запам’ятає всі обмеження та вказівки. Головне — не лінуватися і частіше пояснювати суть установлених правил поведінки.
Діти мають коротку пам’ять.
Робіть зауваження відразу після провини дитини, в іншому разі вона не зрозуміє або не запам’ятає уроку.
Не читайте довгих нотацій. Одне коротке зауваження є більш ефективним.
Пояснюйте дитині мотиви Вашої поведінки, якщо вона не розуміє, чого ВИ під неї хочете і чому.
Якщо доводиться карати дитину, то позбавляючи її чогось гарного, ніж роблячи їй погано. Інакше кажучи, краще карати від «плюса» до «нуля», ніж від «нуля» до «мінуса»; причому під «нулем» мається на увазі нейтральний, рівний тон ваших взаємин. «Плюс» означає традиційні свята, маленькі задоволення, які створюють зону радості та відбуваються обов’язково, якщо дитина не зробила нічого поганого. Обмеження виховання вимогами, зауваженнями та «мінусовими» покараннями загрожує втратою контакту з дитиною: у цьому разі домогтися дисципліни буде значно складніше.
Залучайте дитину до прийняття рішень. Радійте за неї, цікав¬теся її думкою, запропонуйте на вибір два шляхи розв’язання складної ситуації та разом обговоріть кращий варіант. Попереджайте конфліктні ситуації. Краще попередити конфлікт, ніж потім розв’язувати проблему.
Будьте поблажливими до непосидючих дітей: батьківські вимоги не повинні суперечити фізіологічним потребам дитини.
Через певні особливості м’язового розвитку дітям важко довго перебувати в статичному положенні.
Біганина, стрибки, інші рухливі дії — прояви природних і дуже важливих для розвитку дитини потреб у русі й пізнанні, їм значно більше, ніж дорослим, необхідно рухатися, випробовувати свої сили, досліджувати предмети. Краще за все спряму¬вати їхню активність на безпечні розваги.
Якщо Ви звертаєте увагу на неї тільки тоді, коли коли вона вередує, б’ється або кусається, не сподівайтеся на ефективність результатів від спонтанних виховних виливів.
Любіть дитину.
Як виховати добру дитину
1.Любіть дитину. Не забувайте, що їй необхідна Ваша ласка: обіймайте, цілуйте, гладьте по голівці. Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною.
2. Безпосереднє спілкування з дорослими, приклад дорослих, наслідування їх – суттєвий фактор морального формування особистості.
3.Значну роль відіграє вплив дорослих на адекватне ставлення дитини до недоброго та доброго,на формування правильних моральних оцінок.
4.Критеріями для моральної оцінки є ті моральні норми, правила, які висувають дорослі до власних дітей.
5. Діти виховуються не лише на добрих прикладах, а й на прикладі активного подолання поганого. Стимул пробуджує в дитині бажання здійснювати той вчинок, який від нього чекають дорослі. Тому не можна вважати моральним той вчинок, що здійснюється через боязнь покарання, через власну вигоду.
6. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
7. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами і проблемами дитини.
8. Акцентуйте увагу на розумінні мотивів моральної поведінки, значенні ситуації самостійного морального вибору.
9. Дозволяйте дитині творити: конструювати, ліпити, клеїти, малювати.
10. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії, походи, свята.
11. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню, а не розкішному одягу.
12.Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці.
13. Не робіть з дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом родини зі своїми правами та обов’язками.
14. Дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на власну долю.
15.Пам’ятайте! Дитина, що сповнена зла й агресії, менш щаслива, ніж дитина доброзичлива. вона вередує, б’ється або кусається, не сподівайтеся на ефективність результатів від спонтанних виховних виливів.
25 способів дізнатися у дитини як у нього справи в школі, не питаючи,
як у нього справи в школі
1. Що найкраще з того, що сталося з тобою сьогодні в школі? Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
2. Скажи мені, що тебе сьогодні змусило сміятися?
3. Якби ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти? Чому?
4. Розкажи мені про саме класне місце в школі.
5. Яке саме дивне слово, яке ти почув сьогодні? Або, можливо, хтось щось дивне тобі сказав?
6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас в гості, що б він мені розповів про тебе, як думаєш?
7. Кому ти сьогодні допоміг?
8. Чи може, хтось тобі сьогодні допоміг?
9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні?
10. Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішою сьогодні?
11. Чи було тобі сьогодні дуже нудно?
12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали когось із учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?
13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі?
17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі?
18. З ким би ти в своєму класі міг вести себе краще?
19. Де ти найчастіше граєш на перервах?
20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він такий смішний?
21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?
22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?
23. Як ти думаєш, може, хтось із вашого класу повинен піти зі школи?
24. Скажи мені про трьох різних ситуаціях, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.
25. Якби ти міг помінятися з кимось в класі місцями, хто б це був? Чому? Довідник
Ви починаєте крокувати сходинками шкільної науки. А перші кроки, звісно ж, надто невпевнені і важкі: щось не з першого разу виходить, десь не зрозуміли, як виконувати роботу, а про це просто ніде прочитати!
ЯК ПРАВИЛЬНО ПІДПИСУВАТИ ЗОШИТ?
У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3-4 класах це роблять учні.
Зошит
для робіт з української мови
учениці (учня) 4 – А класу
Володимирецької ЗОШ І - ІІІ ступенів №1
Панасюк Катерини
для робіт з української мови
учениці (учня) 4 – А класу
Володимирецької ЗОШ І - ІІІ ступенів №1
Панасюк Катерини
ЯК ЗАЗНАЧАТИ ДАТУ ТА ВИД РОБОТИ?
У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу,; яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача тощо).
Чи треба ставити кому в кінці заголовків?
У кінці заголовків кома не ставиться.
У кінці заголовків кома не ставиться.
7 жовтня
Класна робота
Задача 35
Класна робота
Задача 35
ЯК ВИПРАВЛЯТИ ПОМИЛКУ?
Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.
ЧИ МОЖНА ПОМИЛКУ БРАТИ В ДУЖКИ?
Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.
СКІЛЬКИ РЯДКІВ ТРЕБА ЗАЛИШАТИ МІЖ КЛАСНОЮ І ДОМАШНЬОЮ РОБОТОЮ?
Між заключним рядком тексту однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки.
ДЕ ПОЧИНАТИ РОБИТИ ЗАПИСИ НА НОВІЙ СТОРІНЦІ?
Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка.
ЧИ ТРЕБА ПРОПУСКАТИ РЯДОК МІЖ ДАТОЮ І НАЗВОЮ РОБОТИ?
Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають.
ЧИ МОЖНА ЗАЛИШАТИ ВІЛЬНІ РЯДКИ В КІНЦІ СТОРІНКИ?
Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.
ДЕ ТРЕБА ПОЧИНАТИ ЗАПИСУВАТИ ДАТУ, НАЗВУ РОБОТИ ТА ЇЇ ВИД?
Запис дати і виду роботи розміщують посередині
робочого рядка:
Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.
ДЕ СЛІД РОЗПОЧИНАТИ ЗАПИС МАТЕМАТИЧНИХ ЗАВДАНЬ?
Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
СКІЛЬКИ КЛІТИНОК СЛІД ПОПУСКАТИ МІЖ ЗАПИСАМИ?
Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.
ЯК ПИСАТИ ЦИФРИ І ЛІТЕРИ?
- Цифри і літери треба писати похило.
- Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.
- Для написання дужок теж відводять одну клітинку.
ЯКА ПОВИННА БУТИ ВИСОТА ЛІТЕР ТА ЦИФР?
- Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;
- Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.
- Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.
ЯКІ ПРАВИЛА НАПИСАННЯ НАЙМЕНУВАНЬ?
Найменування одиниць величин пишуть повністю у запинанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14кг цукерок? Скільки кілограмів груш завезли?)
Після чисел найменування пишуть скорочено:
Після чисел найменування пишуть скорочено:
ЯКІ ІСНУЮТЬ ПРАВИЛА СКОРОЧЕННЯ?
- Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с 60 км/год
- Одиниці площі записують так: 15 26 (висота цифри «2» біля літери – ½ клітинки)
- Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:
У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:
Відповідь: купили 24 олівці.
Відповідь: купили 24 олівці.
Батьківський всеобуч для 4-го класу - переглянути
Стиль виховання дитини в сім'ї - переглянути
Правила виконання домашнього завдання - переглянути
Десять заповідей для батьків - переглянути
Релаксація "Сам собі психолог" - переглянути
Добрий вечір, сьогодні після онлайн конференції, де ознайомилися з сайтом для вчителя нуш КМ МЕДІА, дуже сподобалося. Знайшла ваш сайт спробувала ввести ключ, зайшла, а далі ввела код з відео - пише не знайдено. Будь ласка підкажіть чому не знаходе.
ВідповістиВидалити