Про себе

РАДА ЗУСТРІЧІ З КОЛЕГАМИ, БАТЬКАМИ ТА УЧНЯМИ НА СТОРІНКАХ СВОГО БЛОГУ!!!!







Прізвище, ім’я, по батькові
Мельник Тетяна Василівна
Посада
вчитель початкових класів
Місце роботи

Володимирецький ЗЗСО  І - ІІІ ступенів №1
Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання)
Рівненський державний педагогічний інститут, 1994рік
 

Загальний стаж роботи
28 років
Педагогічний стаж
28 років
Кваліфікаційна категорія
Вища категорія
Педагогічне звання                    (за наявності)
Старший вчитель
Науковий ступінь                        (за наявності)

Посилання на Інтернет-ресурси, де ви представлені (за наявності)

Посилання на відеорезюме**

Педагогічне кредо
Вчити дітей так, щоб не соромно було заглянути їм в очі через декілька років.

Опис педагогічної ідеї
Повноцінними є тільки ті знання, які
дитина здобула власною активністю
Йоганн Песталоцці
На мою думку, я належу до щасливих людей, адже, навчаючи, маю змогу навчатися, вдосконалюватися сама, шукати творчі підходи до педагогічних проблем, повноцінно використовувати свій життєвий потенціал.
Життя доводить, що в складних умовах саме творча , креативна людина найкраще працює, орієнтується, приймає рішення, тому і я старалася виховати в собі рішучість, вміння не зупинятися на досягнутому, сміливо мислити,  бачити за межі того, що бачать сучасники і бачили попередники.
Постійно замислюєшся над тим, як зробити урок цікавим, сучасним, щоб учні з бажанням ішли в клас, як виховати людину, яка б уміла поєднати свій духовний світ, знання, практику, творчість.
І єдиним, на мою думку, найефективнішим засобом досягнення мети є інтерактивні технології навчання.  Саме такий підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань,  сприяє розвитку творчої особистості.
Саме тому я й працюю над проблемою «Особливостві інтерактивних технологій навчання на уроках в початкових класах».
Мета моєї роботи – розвиток у малят інтересу до навколишнього світу, фантазії, творчості, уяви, творчого мислення, зв’язного мовлення. Цьому сприяють: залучення дітей до самостійного пошуку  розв’язання проблеми, навички спілкування, вивчення матеріалу наперед, можливість проявити ініціативу і самостійність, винахідливість.
Я застосовую елементи інтерактивного навчання, починаючи з найпростіших форм таких, як «Асоціативний кущ», робота в парах,  впроваджую різноманітні ігрові технології. Вчу дітей вільно висловлювати свої думки. Цьому сприяє інтерактивний метод «Мікрофон», стратегія «Гронування», презентації результатів роботи груп,  використовую технологію «Карусель», «Мозковий штурм»,  «Навчаючи – вчусь».
Намагаюся  відшукати цікаві методи роботи з дітьми, обрати певну тактику, стиль роботи,  створити умови для позитивного розвитку, творчої реалізації. Учні початкових класів добре навчаються лише за умови, коли їм цікаво, коли вони переживають хоча б невеликий успіх.
У ході інтерактивного навчання учні вчаться:
 -  критично мислити,
 -  вирішувати складні проблеми на основі аналізу ситуацій і відповідної інформації,
- приймати продумані рішення,
- брати участь у дискусіях, спілкуватися з іншими людьми.
 Інтерактивні методи відкривають нові можливості для ефективної взаємодії учителя й учнів: учитель стає наставником саморозвитку учня, провідником в інформаційному просторі, а учень в свою чергу, перетворюючись на суб’єкта пізнавальної життєдіяльності протягом уроку, набуває особистісних компетентностей.
    Інтерактивне навчання:
 -  розвиває в учнів комутативні вміння та навички,
 забезпечує виховну мету,
-   привчає їх працювати в команді,
-   знімає нервове навантаження.
      Навчальні заняття для мене та моїх учнів - постійний пошук, спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат.
Отже, у процесі своєї роботи я переконалася, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного, особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.
   Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня .
«У щасливій школі - щасливі діти».
На першому місці - діти, любов до них. Усе роблю для того, щоб учні, яких навчаю, стали особистостями з критичним мисленням, самостійними, творчими, фізично здоровими і духовно багатими, а я буду і далі впроваджувати  у свою роботу те, що творить креативну  особистість.
Переступаючи поріг школи, слід пам’ятати слова А.Макаренка: «Діти – це живе життя і життя прекрасне, і ставитися до них треба, як до товаришів і громадян, поважати їхнє право на навчання, радість і обов’язок відповідальності» .






Кисіль І. А.

ФІШКИ КРУТОГО ВЧИТЕЛЯ НУШ (і не тільки), або ЯК ВЧИТЕЛЮ ПРИВЕРНУТИ УВАГУ УЧНІВ

 

Ця стаття про те, як вчителю стати взірцем для учнів, як привертати їхню увагу на уроці і як зробити так, щоб вони чекали вашого уроку з нетерпінням.

 

Ви вчитель і хочете, щоб ваші уроки любили учні? А як же зробити так, щоб кожен урок був змістовним і наповненим цікавими прийомами і водночас не схожим на циркову виставу?

Розкажу про те, що сама використовую на своїх уроках української мови.

v Приходжу на урок з усмішкою. Запитую про справи в учнів (коротко, звичайно);

v Беру з собою чарівну скриньку або мішечок з різним наповненням:

1.    Цукерки для настрою, які даю учням для підняття духу на уроці

(без фанатизму);

2.    Наклейки-мотиватори з різними висловами ( роздаю під час роботи або наприкінці уроку);

3.    Сертифікати-заохочення (звільнення від домашнього, плюс бал до контрольної тощо);

4.    Картки для рефлексії (проводжу на початку уроку і наприкінці);

5.    Пігулки щастя (купила в інтернеті (пігулочки з папірцями в середині). Там пишу деякі запитання або передбачення тощо.

6.    Стікери для мотивації учнів (клею у зошит або у щоденник);

7.    М’ячик маленький для опитування або снігова куля (називаю питання і кидаю учням);

8.    Мікрофон (використовую для підсумку тощо);

9.    Кубик Блума;

10.Сигнальні картки для того, щоб зрозуміти рівень засвоєння учнями матеріалу. Це маленькі фігурки червоного, жовтого і зеленого кольорів. Червоний – «не розумію матеріал», жовтий – «є питання щодо теми», зелений – «все зрозуміло».

v Завжди підготовлена до уроку (маю у записнику план уроку, роздруковані матеріали тощо);

v Жартую на уроці (проте про дисципліну не забуваю);

v Пояснюю матеріал, малюючи на дошці якісь схеми, таблиці. Учні дещо нотують за мною (ОБОВ’ЯЗКОВО!). Використовую презентації або ж відео.

v Прошу учнів носити кольорові ручки та олівці на уроки. Так, ми малюємо на уроках української мови. Записуємо дещо і обводимо кольоровими ручками, малюємо знаки оклику для зосередження уваги на цьому правилі тощо.

v Вмикаю інколи сучасну музику під час створення проєкту чи іншого виду роботи.

v Дуже часто проводжу уроки-кафе . Коли опрацьовуємо твір письменника, то п’ємо каву чи чай та обговорюємо героїв, образи тощо.

v Дуже часто веду учнів на вулицю на уроки. Стелимо покривало і в легкій атмосфері спілкуємося по темі. (Але це тільки на Ядосліджую світ, бо на мові треба дещо писати, а на вулиці це робити незручно).

v Проводжу змагання, квести, ігри до відзначення визначних дат.

v Дозволяю у зошиті писати кольоровими ручками та клеїти різні стікери (створення характеристик, аналіз творів тощо).

v ОБОВ’ЯЗКОВО слідкую за своїм мовленням і мовленням учнів. Коли вони бачать, що вчитель їм допомагає у легкій формі (невимушеній) правильно спілкуватися, то добре засвоюють це правило.

v Пропоную учням багато читати художньої та наукової літератури. Потім обговорюю з ними прочитане.

v Проводжу хвилинки техніки читання.

v Не боюся стати учням другом.

v ОБОВ’ЯЗКОВО займаюся саморозвитком.

Але ці фішки не завжди можуть допомогти знайти підхід до учнів. У кожного вчителя свої інструменти, бо ж учитель – це не професія, а покликання, що відкриває серця дітей і веде їх у світ знань. Щоб бути взірцем для учнів, треба не боятися помилятися, бо кожен програш – це певний поштовх до нового, до чогось кращого. Тож будьте собою, давайте учням тепло у спілкуванні і, звичайно, міцні знання для розвитку їх особистості.


Чому ігри- це цікаво?
Дія - ми одразу почали щось робити, я змусила вас зробити крок до пошуку, відгадування.
Завдання- кожна людина відчуває задоволення від подолання викликів. Саме це вроджене бажання викоритовують розробники ігор, кидаючи виклик гравцям на кожному кроці.
Ризик- якщо ми ризикуємо, то десь на межі півсвідомості заставляємо свій мозок шукати лише правильний вихід.
Невизначеність- можна порівняти з магією. Ми ніколи не впевнені у правильності свого вибору. Та якщо виявляємося переможцями- це чарівний момент.
Емоційний зміст- на відміну від звичного виконання завдань, ігри викликають емоцію гніву, смутку, захопленого щастя чи розчарування.
Саме ці моменти враховуються при створенні комп’ютерних ігор , які зараз настільки важливі і популярні серед дітей.
Сьогодні ми все більше стикаємося з проблемою небажання дітей здобувати знання, з відсутністю мотивації до навчання, відвідувати садок або ж школу. Як часто ми чуємо фрази «не хоче вчитися»,    «міг би прекрасно навчатися, а бажання немає». Якщо запитати, чого ж хочуть учні, які навчаються, більшість відповість – «грати в комп'ютерні ігри!»  Виникає протиріччя:  світ школи або ж садка і сучасний світ – це два різні полюси. Шкільний світ включає: традиційну класно-урочну систему, домашні завдання, «стандартні, звичайні уроки», застосування підручника, атласу, карт, презентація до уроку, застосування на уроках неефективних форм, методів навчання. Що ж включає в себе сучасний світ? Це вік інформатизації, комп'ютеризації, інновації, практико орієнтовного навчання і багато іншого.


Щодня поспішаємо зранку до школи
Щоб двері найменшим в світі знань відчинить.
Щоб творчості іскру і віру у себе
У кожному серці зуміть запалить.
Відбулося засідання кафедри вчителів початкових класів. Воно пройшло у формі панорами педагогічних ідей на тему «Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь». Метою її проведення було ефективне використання інтерактивного навчання для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і читання.
У науково-теоретичному блоці другого засідання було проведено творчу лабораторію вчителів «Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного читання: технологія «кластера» на уроках літературного читання; квестова технологія у навчанні мови і літератури; метод проектів на уроках літературного читання; технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення)».  
Вчитель Мельник Т. В. здійснила подорож «Пошуки скарбів» за допомогою квест-гри. РозказалаЦе урок, на якому учням пропонується у формі квесту, тобто пошукової (часто пригодницької) гри виконати низку різноманітних логічних дій, спрямованих на отримання кінцевого результату. Показала використання прийому «Кластер» на уроці літературного читання, ознайомила із методом проєктів і технологією ЧПКМ.
Всі вчителі початкових класів стали активними учасниками ШМО. Вони працювали над проблемною темою, розкривали її в відкритих уроках, доповідях, добірках завдань, іграх тощо.
       На закінчення засідання вчителі окреслили коло питань, над якими працюватимуть в період між засіданнями.






















1 коментар: